Már a tervasztalon van a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása

Desktop
(forrás: wezse.blog.hu)

Újra előkerült a 3-as metró meghosszabbításának témája. Wintermantel Zsolt újpesti polgármester most azt nyilatkozta, hogy már tervezik a pálya hosszabbítását.

A 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása évtizedek óta téma. Tavaly novemberben még azt mondta az újpesti polgármester: dacára annak, hogy a BKK 3 milliárd forintért közbeszerzést hirdetett négy új metróállomás tervezésére, ez nem jelenti azt, hogy elkezdődne a vonal északi hosszabbítása, csupán lépések történtek az ügyben. Idén januárban pedig az Inforádiónak már arról beszélt, hogy 2019-ben el kell kezdeni a tervezést.

Most az önkormányzati portálon nyilatkozott arról, hogy a főváros döntése alapján megkezdődött a metró-meghosszabbítás kiviteli terveinek elkészítése.

"A 3-as metró teljes hossza 1990-ben érte el mai méretét, azóta egy métert sem nőtt. Csak az ígéretek száma gyarapodott. 1990-től, a Demszky-érában más lett a prioritás, a régi terveket elfeledték vagy átdolgozták, egy halom elképzelést töröltek, és a metró fejlesztése megmaradt a rendszeres ígérgetések szintjén. Pedig a Káposztásmegyerig tartó szakaszt éppen úgy tervezték, hogy a lakóteleppel egy időben épüljön meg. Ez lett volna tehát az első olyan eset a főváros történetében, amikor egy épülő, új városrész tömegközlekedésének fejlesztését a lakótelep építésével egy időben és azzal összehangolva oldják meg" - mondta Wintermantel Zsolt

Újpesten már 2014-ben elkészítették az M3 metró új szakaszát és végállomását is tartalmazó új, intermodális (több tömegközlekedési eszköz csomópontja) központ és környezetének szabályozási tervét. A BKK, valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. közötti konzorcium által megkötött – nettó 2,899 milliárd forint értékű – megállapodás részeként megkezdődött a részletes kiviteli tervek elkészítése.

A metrót a tervek szerint északi irányban egészen Káposztásmegyerig építenék tovább. Ennek során négy új közbenső állomás jönne létre, két felszíni és két felszín alatti. A váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is épülne egy metrómegálló. A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lenne, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épülne ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait. A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?