Újabb ötlettel állt elő a MÁV a reptéri gyorsvasúttal kapcsolatban

Oszd meg másokkal!

Desktop
(fotó: IHO)
(fotó: IHO)

Nem biztos, hogy a Nyugati pályaudvar lenne a még meg sem épült ferihegyi gyorsvasút (egyetlen) belvárosi végállomása. A MÁV most egy újabb ötlettel is előállt.

A vasúttársaság javaslata szerint a Keletibe is be kellene futnia a ferihegyi gyorsvasútnak. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója erről a Keleti pályaudvar újranyitásakor beszélt az Indexnek. Eszerint a kőbánya-kispesti vasútállomásnál ágazna le egy szárnyvonal a Nyugati pályaudvar és Ferihegy között kiépítendő reptéri gyorsvasúti vonalról, a vonatok 15 percenként indulhatnának a Liszt Ferenc-repülőtérre, és 20 perc alatt érnének oda a Keletiből.

Mint azt korábban mi is megírtuk a HVG nyomán, a világ legnagyobb, kínai állami tulajdonban levő vasúti járműgyártója is érdeklődik a ferihegyi gyorsvasút megépítése iránt. A megjelent tervezet szerint a gyorsvasút nyomvonala, amelyet a kínai cég építene és üzemeltetne, a jelenleg is létező MÁV-vonalakkal párhuzamosan, de külön pályán haladna. A szakaszon 13 híd épülne összesen 5,5 kilométer hosszan, azaz a pálya egyharmadán át magaslaton menne.

Ezt a megoldást ötvözte most a MÁV a korábban elkészült, az Európai Unió által is támogatott tervvel, amiben a belvárosi végállomás a Nyugati pályaudvar lenne, a gyorsvasút nyomvonalát pedig összevonnák az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító ceglédi (100a) vasútvonallal.

A MÁV friss terve szerint nincs szükség a kínaiak által tervezett magasvasútra, 13 vasúti híddal, a Keleti és a Köki közötti rész négy kritikus pontját egyszerűbben is meg lehet oldani:

  • a Keletiben 2 új peronos vágányt kell építeni csak a reptéri járatoknak (ehhez el kell bontani a pályaudvar kihúzó, tároló és mosó vágányait);
  • szélesíteni kellene a Salgótarjáni úti vasúti felüljárót, és át kell építeni a Hungária körúti műtárgyat;
  • a Kőbánya-Hizlaló felé vezető ív töltésén vezetve egy egyvágányú átemelés (60 km/órás sebességű), a Bihari út fölött új vasúti híddal;
  • a Bihari úttól a jelenleg meglevő két vágány mellett harmadik vágány építése Kőbánya-Kispestig (a mostani vontatóvágány helyén), onnan tovább az új vonalon Ferihegyig;
  • plusz 1-1 vágány a Száva utcai és a Kőér utcai vasúti hídon, átépítéssel.

 

A Keleti-nyomvonal előnye az lenne, hogy két metrókapcsolattal (2-es és 4-es) közvetlen járatot lehetne indítani onnan a reptérre Zugló megálló és Köki kihagyásával. A Keleti mellett szól a MÁV vizsgálata szerint, hogy oda jön be a nemzetközi vonatok túlnyomó része is. Nem zárják ki ugyanakkor, hogy a reptérről érkezők a Kökitől a Nyugatiba is tovább tudjanak haladni, tehát menjen vonat a reptérről a Keletibe és a Nyugatiba is – írja az Index.

Az egyelőre kérdéses, hogy végül melyik változat lesz a befutó.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek